Volume 34, Issue 2 ,2012

The effect of education on nurses’ assessments in an epilepsy monitoring unit
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By Mona Stecker, DNP, NP-BC, CNRN, and Mark Stecker, MD, PhD


Abstract

Background: There are few data about the quality of nursing care on an epilepsy monitoring unit. This study evaluated the impact of an educational program on the quality of care provided by nurses in an epilepsy monitoring unit (EMU) using an investigator-developed assessment tool.

Objectives: There were two objectives for this study. The first objective was to measure nurses’ assessments of patients on the EMU in a quantifiable form. The second objective was to evaluate the effectiveness of an educational program on the scores of the Nursing Assessment Rating Scale.

Subjects: Twenty-five nurses working in the EMU participated in the study.

Results: Nurses’ assessments were quantified using a criterion-based rating scale with seven primary quality indicators. Prior to the educational program, the mean scores on the rating scale were 14.5 points (SD 2.1). Post education, there was a statistical difference in scores (mean 16, SD 1.6, p < .01).

Conclusions: The Nurse Assessment Rating Scale enabled the researchers to transform a qualitative measure of assessment into a quantitative indicator that could be compared pre- and post-education. Second, data indicated that the education significantly improved the assessment scores. With education, original protocols were reinforced and assessments became more consistent resulting in improved scores. Third, using a multimodal education format targeted aspects of performance such as respect and compassion.

Key words: education, nurse, epilepsy, monitoring, assessment

Résumé

Contexte : Il n’existe que peu d’informations traitant de la qualité des soins infirmiers dans une unité de surveillance de l’épilepsie. Cette étude a été menée afin d’évaluer l’impact d’un programme de formation sur la qualité des soins prodigués par l’équipe infirmière d’une unité de surveillance de l’épilepsie (USE), à l’aide d’un outil d’évaluation développé par l’enquêteur.

Objectifs : Cette étude visait deux objectifs. Le premier était de mesurer de façon quantifiable les évaluations de patients menées par le personnel infirmier de l’USE. Le second objectif était d’évaluer l’efficacité d’un programme de formation sur les scores de l’Échelle de notation des évaluations infirmières (Nursing Assessment Rating Scale).

Sujets : Vingt-cinq infirmiers(-ères) appartenant à l’USE ont participé à cette étude.

Résultats : Les évaluations infirmières ont été quantifiées à l’aide d’une échelle de notation à critères comportant sept indicateurs de qualité principaux. Avant que le programme de formation ne soit mis en place, les scores moyens étaient de 14,5 (ET : 2,1) sur l’échelle de notation. À la suite du programme, une différence statistique dans les scores a été observée (score moyen: 16), (ET : 1,6) (p < .01).

Conclusions : L’Échelle de notation des évaluations infirmières a permis aux chercheurs de transformer une mesure d’évaluation qualitative en indicateur quantitatif que l’on peut comparer avant et après la formation. Deuxièmement, les données ont indiqué que la formation a amélioré les scores d’évaluation de façon significative. Avec cette formation, les protocoles originaux ont été renforcés et les évaluations sont devenues plus constantes, ce qui a amélioré les scores. Troisièmement, l’utilisation d’un format de formation multimodal a visé certains aspects de la prestation du personnel, tels que le respect et la compassion.

Mots-clés : formation, infirmier(-ière), épilepsie, surveillance, évaluation



Experience and satisfaction of staff working in a seizure monitoring unit
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By Khara M. Sauro, MSc, Christianne Krassman, BSN, RN, Nathalie Jetté, MD, MSc, FRCPC, Jason Knox, PT, C/NDT, Michael Suddes, RN, Erin Mercer, RET, Michael Rigby, RET, Samuel Wiebe, MSc, MD, FRCPC, Neelan Pillay, MB, ChB, FCP(SA), MRCP(UK), FRCPC, Paolo Federico, MD, PhD, FRCPC, William Murphy, MD, BA, FRCPC, and Sophie Macrodimitris, PhD, RPsych, for the SMU QI Team


Abstract

The purpose of this study was to investigate staff experience and satisfaction in the seizure monitoring unit (SMU) of a large health region serving a population of 1.4 million. A staff satisfaction questionnaire was administered yearly between 2007 and 2010 with an average response rate of 58.4%. The majority of staff perceived the SMU to be a positive workplace. Strengths of the SMU were interdisciplinary teamwork and patient-centred care. Satisfaction with professional development opportunities increased from 2007 to 2010, likely reflecting the implementation of training sessions. The physical environment was the least satisfactory. This study highlights aspects of staff experience that have improved or still need to be improved since implementing a quality and safety program in our SMU.

Résumé

Le but de cette ?tude ?tait de d?examiner la vie professionnelle et le niveau de satisfaction au sein de l?Unit? de surveillance de la crise d?pilepsie (Seizure Monitoring Unit, ou SMU) d?une large r?gion sanitaire, au service d?une population de 1,4 millions de personnes. Un questionnaire portant sur le niveau de satisfaction du personnel a ?t? distribu? annuellement entre 2007 et 2010 et a re?u un taux de r?ponse de 58,4%. La majorit? du personnel percevait la SMU comme un lieu de travail positif. Un travail d?quipe interdisciplinaire et des soins centr?s sur le patient constituaient les forces de la SMU. Le niveau de satisfaction vis-?-vis des opportunit?s de d?veloppement professionnel s?est am?lior? de 2007 ? 2010. Ceci refl?te certainement la mise en ?uvre de sessions de formation. L?environnement physique constitue la partie la moins satisfaisante. Cette ?tude montre que certains aspects de la vie professionnelle du personnel se sont am?lior?s ou doivent encore s?am?liorer depuis que nous avons mis en ?uvre un programme d?assurance de la qualit? et de la s?curit? dans notre unit?.